Midsommarplaner

Tja tja, alla icke-läsare!

Jupp, jag är tillbaka. Ännu en gång så ska jag försöka att hålla fast vid bloggeriet för att jag tyckler det är kul utan att börja gråta och föräks förstå meningen i det när jag har ca. 6 besökare per dag.

Okej, vi kan börja med det enkla, mina midsommarplaner.

Jag ska faktiskt inte göra så mycket.
Ikväll så åker jag med familj upp till kompisars sommarstyga och där ska vi fira själva midsommarafton, eller vi ska fira ungefär halva midsommar afton för sen ska alla dra iväg till en 40-årsfest som jag vägrar att gå på!
Det är inte för att jag har något annat för mig utan det är själva gästerna som skrämmer bort mig. En hel hopp läskiga små krigiska barn... och jag gillar för övrigt inte såna tillställningar så mycket. Det är alltid så tyst och obekvämt.
Nepp, då firar jag hellre midsommarafton själv genom att sola, äta glass och fota!

Sedan på midsommardagen så ska vi ner till Farmor & farfar, de bor på Österlen. Där ska det vara någotslags 100-års jubileum och jag och min syster är bara där för att visa upp oss.
Gamlingar är nästan värre än barn för de stället alltid samma frågor, jag menar verkligen alltid!

Här är ett exempel på en konversation mellan mig, min syster och vilken artig vuxen som helst.

V: Vuxen
N: Jag
M: Syrran

V :   Hejsan, Karl Göran.
N:   Noleime (ha! trodde ni jag skulle säga mitt riktiga namn eller?)
M:   "Noleime's Syster"
V:    Åh, ni är barnbarn till G och I va?
N:   Ja det stämmer.
V:     Så vilka klasser går ni i?
M:     Jag ska börja 7:an.
N:     Och jag gick precis ut 9:an.
V:      Oh, nämen då har du ska du ju börja på gymnasiet blablabla massa frågor kring gymnasieval.

Det är alltid så! Syrran brukar också klaga på att jag får all uppmärksamhet, men tro mig. Jag avskyt det!

Jaja, i vilket fall.

Nu borde jag gå och duscha. Fast det blir nog ett bad så att jag kan göra alla viktiga prylar som att läsa och raka benen.

Tjing!

Och föresten, här kommer en av mina senaste bilder, som jag faktiskt är nöjd med.


(Foto: Jag)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0