18 Mars 2008/11.53 - Död åt Skånetrafiken!

Jag bor 7 minuter ifrån Lund. 7 ynka minuter.
Mina vänner däremot bor 35 minuter ifrån Lund.
Tidigare betalade jag 9 kr per tur och de betalade 12 kr vilket jag tycker är helt rimligt.
Men nu har satan jävla Skånetrafiken  höjt priserna så att det kostar 16kr för båda!
För det första så är det ett hutlöst pris i sig, ska jag behöva betala 32kr för en resa tur-och-retur till Lund som tar 14 minuter? Och för det andra så är det väldigt konstigt att jag ska behöva betala lika mycket som de som bor mycket längre ifrån Lund.

Vad tänker dom med? Jag trodde att nu i dessa miljömedvetna tider så skulle vi försöka att åka kollektivtrafik så mycket som möjligt men iochmed att det är så dyrt så kommer folk att börja använda andra fortskaffningsmedel.

Okej, ilskan är borta. Nu ska jag försöka att ta mig förbi typ 6 st sjätteklassare i full lek och ta en dusch.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0